Torsdag.

Om torsdag skulle vara en maträtt så skulle den vara soppa. Det är inte den sämsta av rätter men oftast är den rätt tråkig och otillfredsställande. Någon enstaka gång kan den dock överraska om den förbereds och tillagas på rätt sätt. Soppa består ofta av rester från tidigare måltider som man vill bli av med innan fredagen, som är dagen med guldkant. Denna vecka kommer dock lördagen överstiga alla andra dagar! Tänk er en maträtt som likt en reverserad boggart (Harry Potter) tar skepnad av den maträtt man gillar allra mest!
På lördag är det nämligen Halloween och det tänker vi fira med en supé av utsökta människor och delikat stämning. Måhända att det på smörgåsbordet serveras rätter som kanske inte passar så bra tillsammans men lyckligtvis plockar man bara av det man gillar och om olyckliga omständigheter råder och något skulla skära sig ska vi nog kunna reda upp det ändå!

Nog med matpratet!

Ni har säkert undrat varför jag varit frånvarande under så lång tid och om sanningen ska fram så har jag fått en hel del aggresiva påtryckningar, ja till och med hot, från TV3. Tydligen så sjönk tittarsiffrorna så drastiskt under mina bloggarkvällar att de blev tvugna att köra repriser på Svenska Hollywoodfruar, och en viss empati känner man väl för sina medmänniskor som blir passivt hjärnskadade av Anna Anka och gänget.
Men jag känner också ett ansvar för mina trogna läsare som står vid min sida och bara väntar på att få chansen att visa sin tillgivenhet och förtjäna min gunst!

Men nu är jag tillbaka!

Hörde förresten en fantastisk kreation på radion idag. Tyckte dom kallade det för en låt men jag kan ha hört fel. Det var en slags obskyr hymn av leda och ångest framförd av rikssadisten Markus Krunegård, han kallade sitt epos för "Livet är ett disco". Känslan som spreds i min kropp var ett slags potpurri av vemod och magsjuka. Måtte ni aldrig utsättas för detta otyg!

Skrev ett inlägg för länge, länge sedan om rökning. Och detta är ett ämne som fortfarande retar mig något otroligt mycket. Jag kan inte förstå hur någon kan tillåta sig själv att vara slav under en substans! Jag var en gång tvungen att bära linser.
Varje dag utan undantag hade jag mina linser, när jag skulle åka någonstans var jag tvungen att komma ihåg linserna, när jag hade slut på linsvätska kunde jag behöva be någon köpa det åt mig då jag inte själv hade möjlighet. Detta beroende betalade jag 24000 kronor för att bli av med. Visst är det skillnad att operera sig för att få sin syn korrigerad. Men oandrasidan besvärades jag ytterst sällan av att inte se, jag hade ju alltid mina linser. Jag gjorde det för friheten. Friheten att slippa vara bunden av något, att alltid slippa ha det i åtanke, att slippa packa ner den lilla extra saken, att slippa spendera 30 sekunder varje morgon och kväll med att fixa linserna.
Det är därför helt och håller obegripligt för mig att det finns folk som BETALAR pengar, mängder av pengar, på en last som inte gynnar dem överhuvudtaget. Det finns bara nackdelar. I mina ögon är detta folk en aningen dummare än alla andra, och då menar jag inte att jag kan mer saker än dom eller har bättre logiskt tänkade oller liknande. Jag menar bara att man dagligen utsätter sin kropp för ett gift, för att man en gång fick ett rus av det. Frivilligt.
Nu har jag ingen erfarenthet av tobaksmissbruk men jag gissar att det för de allra flesta bara är en trivial grej som bara sker på rutin efter ett par år. Och det är ju liksom inte subtila effekter som ingen märker dessa varor har på dig. Jag kan helt ärligt och uppriktigt säga detta, och jag vet att otaliga människor där ute håller med mig, rökare luktar skit! Inte bokstavligt skit som i avföring men i min näsa är stanken minst lika vedervärdig. Och snusare... Det måhända att ni inte luktar lika illa, men ni är fula! Japp, jag sa det! FULA! Av två anledningar; för det första finns det människor som verkligen inte passar med en prilla under läppen, ni ser skrattretande ut. Det finns en anledning till varför små barn låtstassnusar med godis under läppen och skrattar åt varandra, det ser helt enkelt så jävla löjligt ut! Och för det andra så får ni gula tänder! Det är inte en myt som tandläkare berättar för att avskräcka er, det är sant och det ser förjävligt ut. Jag kan dock säga att snusare i regel klarar sig bättre undan, en del klarar faktiskt av att hålla en god tandhygien trots snusen och rätt många ser inte så illa ut heller, inte värre än vanligt iallafall.

Hade inte tänkt att skriva sådär mycket om tobak men det finns nog inget annat ämne som kan reta upp mig så enormt och när jag väl börjar är det svårt att få stopp. Jag skulle gladeligen fylla din skärm med antitobakspropaganda men jag avstår.


Så till er som, liksom jag, inte förstår detta vansinne vill jag skänka en storslagen hyllning.
Och åt er andra, ingenting alls.

Kommentarer
Postat av: Siken

Ja, jag vet ju iaf nån som inte kommer få smaka på ettan lös på lördag. Du som har gått och tjatat så länge om det också.

2009-10-29 @ 23:03:57
Postat av: Marie

*"No comment"* :p

2009-10-30 @ 09:31:22
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Paulib

Än ett gång en fröjd att läsa :D SKRIV EN BOK ffs! Jag skulle köpa den direkt!!

2009-10-30 @ 09:52:14
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0