Men Yeah!

Nyhemkommen från träningen, sjukt dålig frekvens på det nu. Kör en gång var 10:de dag nu kanske, men nu ska det bli ändring! ASPEPP!

Något som är betydligt mer förekommande är våra rep! Vi har kört minst en gång i veckan nu i ungefär en månad och vårat resultat än så länge är 1 fullständig låt (så när som på bas) samt 2 påbörjade låtar. SKITROLIGT!

Praktiken går också riktigt bra, känns som att man börjar få lite flyt på allt och känner sig säkrare med det man håller på med. STÖRTSKÖNT!


Något som däremot förargade mig idag var denna nyhet: http://ltz.se/nyheter/stromsund/1.1794139
Den handlar om två hundar som, medan de var ute och rastades, smet och sprang in i ett renhägn där de började att jaga renarna. Renägaren så som av erfarenhet visste att hundar tillsammans med renarna betyder trubbel fann ingen annan lösning än att gå efter bössan och skjuta hundarna. Sagt och gjort! Två döda hundar och ingen av de stackars renarna kom till skada.

Nyheten ökade väl inte direkt renägarna/samernas popularitet hos mig. Jag kanske är trångsynt men jag kan ju tycka att år 2010 med visioner om 0 döda eller allvarligt skadade i trafiken kanske inte är riktigt rätt era att ha boskap springandes hejvilt där dom känner för det. Måhända att jag har fel men jag kan tänka mig att det skulle ogillas av somliga om bönderna i byarna här släppte ut sina köttoxar på bete längs E14.
En sak är då säker iallafall, om en renhjord genar över min gård och utsätter min stackars rabatt för fara så känns det skönt att veta att nolltolerans är kutym i Sápmi. OMERTA!

Kommentarer
Postat av: Kjell

Fullgrov & trångsynt.. å inte ha du börja snusa än heller lille (?) pojk!

2010-02-09 @ 21:52:44
Postat av: Marie

Håller med Kjell. Snus is the SHIT!! Try it :p KRAM!

2010-02-10 @ 09:13:02
URL: http://annasmammamarie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0