En resa till en främmande plats.

I kväll blir första kvällen som jag kommer lägga mig relativt tidigt. Jag ska nämligen iväg och prata med två personer på en plats som jag förhoppningsvis ska spendera min praktik på, Jämtkraft. Ska vara där 09.00 och jag vill gärna ha hunnit vakna till liv när jag väl kommer dit så jag tänkte kliva upp när Nattis går vid 07.30.
Lite spännande hur det blir faktiskt, är inte det minsta nervös än dock men det kanske kommer.

Var på armbrytning igår för första gången i mitt liv. Det var helt annat än jag väntat mig. Tekniken som används vid riktig armbrytning skiljer sig enormt från vanliga "krogbytningen". Riktigt, riktigt roligt var det iallafall och killarna där varnade mig för smärtan jag skulle få uthärda idag. Jag klarade mig rätt bra dock, lite trött i underarmarna bara. Men det var inga problem att gymma idag igen. :-)
Om jag kommer fortsätta med brytningen så kommer jag måste lägga om min styrketräning lite, tror inte jag kommer ha tid gå på gym 5 ggr i veckan längre då. Men men, det löser sig nog på något vis.

Och så till förklaringen av rubriken:

Det hände nämligen en lustig sak på träningen idag...
Gick genom grindarna på badet i vanlig ordning och hamnade bakom en mamma med sina två barn som, inte särskilt raskt, tog sig genom korridoren framför mig. Och eftersom barnen sprang kors och tvärs vid sin mor tog jag mig givetvis inte förbi. Plötsligt stannade det ena barnet och började läsa på en lapp som satt på väggen så jag tog chansen att smita förbi. Vet inte om det var tiden det tagit från grinden fram till dörren eller vad det berodde på men jag klev, i vilket fall som helst, in i omklädningsrummet.
Tog av mig skorna och konstaterade att det inte var så många andra skor där och tänkte "skönt, då är det inte fullt i gymmet". Noterade en pall till vänster precis inne i omklädningsrummet som inte brukar stå där men reagerade inte så mycket över det.
När jag sedan kollade upp blev jag lite förvånad av att det stog en äldre kvinna en bit längre in och sminkade sig. Hon verkade inte bry sig och jag reagerade inte så jättemycket på det heller i början, jag tänkte att hon kanske var där med sin lilla son. Men så insåg jag att det brukar ju isåfall vara tvärtom, att den lilla sonen istället får följa med mamman in på damernas. Jag kände nu att den förnimmelse av väldoft jag tidigare anant inte bara var en förnimmelse. Det var lukten av parfym, i mängder! Och det var då, cirka 3 millisekunder senare, som det gick upp för mig: JAG HADE GÅTT IN PÅ DAMERNAS OMKLÄDNINGSRUM!
Jag trodde först inte det var sant, hur kunde jag ha lyckats med det? Jag har gått samma väg 20 gånger den senaste månaden! Jag ryckte iallafall åt mig skorna illa kvickt och smet tyst som en mus ut därifrån innan någon lade märke till min närvaro. Fortfarande bar jag dock på en gnutta tvivel på mitt misstag tills jag stängt dörren bakom mig och nu klart och tydligt kunde se skyltet med symbolen för att detta var en facilitet endast ämnad för kvinnor...
Kände mig rätt förvirrad, snopen och full av skratt när jag gick den sista biten till omklädningsrummet jag egentligen siktat på från början! Ingen skada skedd dock, det går ju lyckligtvis att skratta åt missödet. :-)


Vad händer i helgen gott folk?
Jag är lite småsugen på att åka till Hammarn. Funderar på om det är värt det eller om jag ska hålla mig här. Har några timmar i morgon kvar att bestämma mig.


Nu blir det som sagt tidig kväll för mig.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Marie

JAAAAAAAAAAAAAA kom kom kom till hammarn!!!

Vi kan käka middag på lördag kväll och har sådär äckligt parmysigt! =D

2009-10-16 @ 12:16:21
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Marie

Låter bra det!!! Be Nattis ringa när hon kommit hem.. Här skall smidas planer.. =D



Btw, till 99% säkerhet har vi barnvakt den 31:a - 1:a. Yeay!! Sova hos er?

2009-10-16 @ 12:57:42
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0