Dumt gjort!

Försäkte vara lite lustig när jag skrev förra inlägget. Lyckades i och för sig (ego) men det jag glömt var att blogg.se är segt som snor den här tiden på kvällen. Detta ledde givetvis till att jag fick sitta och reta upp mig på eländet i eoner. "Segt snor" eller "seigt snørr" hette förresten ett godis som jag käkade någon gång när jag var liten. Tror det var norskt eller danskt och på påsen var en bild på en älg om jag inte minns alldeles galet. Lustig namn iaf, säkert gott också!

Kom att tänka på en annan sak också när jag satt och väntade på att någon skulle veva igång maskineriet på blogg.se igen efter mitt förra, ack så korkade, inlägg (jag hann som ni förstår tänka en hel del).
- Hur kan det vara så svårt att ha en sida som klarar belastningen ordentligt. Vi lyckades ju faktiskt skicka en människa till månen för 40 år sedan!
Tänker på det rätt ofta faktiskt. Det är otroligt hur många simpla saker känns irriterande dåligt gjorda när man ställer det i relativitet till månlandningen. Kolla bara på en dator, hur ofta fungerar en sådan felfritt?
Vi behöver inte ens sträcka oss till en såpass avancerad maskin med mikrokomponenter för att inse att utvecklingen stannat. Testa att försöka få igenom ett ärende hos CSN bara, där kan vi snacka grottmänniskor! Jag har hört ett rykte om att tiden där går så långsamt att deras anställda faktiskt blir YNGRE av att sitta där? Ja, jag vet ju inte om det är sant...


Nu är klockan 21.00 och det betyder att 89% av Sveriges alla kvinnor sitter som klistrade framför TVn. Det är ju nämligen Desperate Housewives! Nu kanske ni tycker att jag låter ovetande och negativ mot det här programmet men så är inte fallet! Jag är inte ovetande...
Jag har nämligen sett snart 4 säsonger av serien! (jag ber härmed om ursäkt till alla, typ 2, som haft någon som helst respekt för mig eller rent av sett upp till mig tidigare) Men det är sant, jag har dragits ner i träsket som är Desperate Housewives. Och med dragits menar jag inte av den fängslande handlingen, utan bokstavligen draaaaagits av min flickvän. Och med träsk menar jag inte att det är svårt att ta sig ur, jag menar att det är grönt illaluktande och äckligt!
Okay, riktigt så farligt är det inte. Ibland kan det faktiskt vara rätt underhållande men jag kan ju informera er lyckliga själar som inte sett det att testosteronet inte direkt rusar av intrigerna. Snarare tvärtom faktiskt, östrogenet börjar känna sig kaxigt och försöker ta över min kropp genom att lura min hjärna att se allt damm på golvet för att försöka locka fram städsuget!
När detta händer brukar jag medicinera mig med att dricka brännvin, spela Manowar på fet volym och skrika one-liners ur den 300 medan jag sparkar på inredningen.
Ibland.



Såg förresten precis på facebook att någon tagit ett online-graviditetstest och det visade sig att hon var gravid och väntade en videokamera. Bra jävla skit! Det är alltså där att utveckling som borde ta oss ut på äventyr genom kosmos hamnat. Inte undra på att det blir som det blir.

Suck.









Kommentarer
Postat av: Paulin

I love din blogg alltså, för att säga det på svengelska. Du skriver sjukt roligt ;D

2009-10-20 @ 22:12:23
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Olle

Ja här kan du tjäna pengar Nickeshake!

2009-10-21 @ 16:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0