Kört fast! (lös mitt problem)

Och inte är det i den lilla snö som föll igår natt, den är redan borta. Nu är det bara kallt, mörkt, blött och blåsigt!
Nej jag har kört fast i plugget IGEN. Allting tuffar i regel på fint ända tills man stöter på någon som helt och hållet ställer till det. Oftast tar det någon dag och sen har man tagit sig förbi det, men det här verkar vara något utöver det vanliga. Jag kan bara konstatera att för att förstå teorin bakom reglerteknik ska man ha läst en hel del matte. Lyckligtvis behöver jag inte ha koll på allt in i minsta detalj men det hjälpte inte riktigt den här gången.

Det är denna ekvation som jag inte lyckas lista ut hur dom har räknat på. Det allra mest retsamma är orden "härav erhålles", som om det vore en självklarhet! Man ska bara slänga en snabb blick på uppgiften och småskrattandes tänka: Jaha, ja där ska det ju vara så...


Vad det handlar om har inte så stor betydelse, det jag fastnar på är hur "erhåller" den näst sista ekvationen!
Har grubblat på det här länge nog, jag hoppas att någon kan kommentera och hjälpa mig lös ur det här träsket.


Jag ska käka lite kvällsfika nu sen lägger jag mig och sover på saken, det kanske klarnar bland drömmarna!


EDIT: Såg att figuren i bilden inte syns men man får se hela om man högerklickar och väljer Visa Bild (iallafall i Firefox).

G'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0