Mediamarkt

Ja jag säger då det, aldrig har jag ångrat en affär så mycket som jag gör med det jag handlat på Mediamarkt. Det var absolut inte något fel på prylarna eller priset på dom för den delen heller. Men vilken jävla strul...

Började med att jag den 18/7 köpte en TV och ett hemmabiosystem. Kom hem med grejorna och hade känslan av ett barn på julafton när jag packade upp och kopplade in prylarna! Men mycket snart byttes den känslan ut mot frustration när jag insåg att en gummifot på subwoofern saknades, detta gjorde alltså att den stod och vinglade på de tre återstående. Det löste sig "lyckligtvis" temporärt tack vare den dåliga kvalitén på klistret som tidigare nämnda gummifot skulle suttit i. Det hade nämnligen lossnat en till som låg kvar i kartongen, så jag lade den mitt på kanten så att den stod någorlunda bra iallfall.
Ringde direkt för att få tag på någon på Mediamarkt men det var stängt för helgen. Ringde på måndagen efter, började att ringa så fort växeln öppnade vid 10. Men allt som hände var att jag fick lyssna på deras väntmusik i ca 20 minuter innan samtalet avbröts. Höll på så resten av dagen, ringde även runt till andra Mediamarkt i Sverige för att höra om Sundsvall hade något fel på växeln. Till slut, sju timmar senare fick jag tag på någon. Denne någon skulle fixa en ny och skicka den på posten så fort som möjligt. Jag trodde på det...

Inget brev dök upp och jag glömde bort det helt och hållet, efter två månader var jag till Sundsvall igen och tänkte att nu ska jag fixa den där tassen! Snackade med informationen som inte hade en aning eftersom ingen skrivit upp något sådant i mitt ärende (förbluffande va?). Fick sen prata med densamme säljare som sålt mig prylarna från första början, vi kan kalla honom Fredrik (eftersom det är vad han heter). Fredrik hade tyvärr ingen på lager och kunde inte få lös någon från deras demo-ex heller så han skulle beställa nya och ringa mig när han fick tag på dom. Okay fine, tänkte jag och sa till honom att jag som kompensation för besväret ville köpa golvstativ till mina högtalare till ett bra pris. Tyvärr höll dom på med inventering av lagret så jag fick inte köpa några stativ, jag frågade då istället efter väggfäste till min TV och det hade dom minsann! Han drog av några tior på fästet och jag kände mig åtminstone lite mildare inställd mot denna samling amatörer igen. Jag blev även lovad att bli uppringd angåenge golvstativen till högtalarna.

Självklart ringde ingen om gummitassarna men efter ett tag dök dom upp i ett brev och jag klistrade på dom och var tillfreds med det, jag hade iallafall grejorna i trim nu.

Det tog någon vecka innan jag fått tag på en slagborr så vi kunde montera väggstativet men nu skulle det iallafall göras! Började plocka ihop vår nya TV-bänk som köptes in eftersom vi nu skulle ha TVn på väggen. Kopplade ur alla grejor och bar ut gamla TV-bänken. Började mäta in var TVn skulle sitta och kikade hur väggfästet fungerade, och vad får jag se... VÄGGFÄSTET PASSAR INTE MIN TV!
Alla möjliga tankar om vilka attentat man skulle kunna uträtta på inköpsstället började surra i mitt huvud. Men jag tog mig till sans och ringde igen.

Fick först prata med någon på Kundservice som med sin oöverträffliga utbildning och briljanta kunskaper kunde lista ut att jag fått fel fäste. Jag skulle däremot prata med en försäljare, så jag fick vänta på att dom ringde upp. Klockan var nu 11.30 och han var osäker på att dom skulle hinna innan lunch.
Nu vet ju jag inte vilka lunchtider dom har där men när ingen hört av sig innan 15.00 fick jag nog och ringde igen, blev då kopplad till en säljare som också han lyckades lokalisera felet, jag hade fått fel fäste. Givetvis skulle dom ordna detta MEN det var serviceavdelningen som jag skulle prata med, så dom skulle ringa upp mig.
Efter två timmars väntan fick jag samtalet därifrån och vi kom överens om att de skulle skicka ett nytt fäste samt en retursedel för den gamla så att jag skulle klara mig utan några kostnader.
Så nu väntar jag bara på mitt nya vägg-fäste.

Trodde då att jag hört det sista från dessa imbeciller tills ärkeklanten Fredrik ringer mig nu och säger "Hej, Fredrik på Mediamarkt här! Du, jag har inte fått tag på några gummitassar till din woofer än men jag ska höra vidare och se var jag kan beställa dom". Jag svarar att jag redan fått tassarna för typ två veckor sedan och han förstår inte alls hur det har gått till. Sen säger han även att han har en lapp om golvstativ och undrar om det var gummitassarna dom syftade på. Jag svarade då, med en ton man bara kan uppbringa efter 3 månaders misströstan och irritation över ett företag, "Nej det var golvstativ till högtalarna jag var ute efter men jag skaffar dom någon annanstans. Nu går jag bara och väntar på ett nytt väggfäste till TVn eftersom jag fick fel sist jag var hos er, så nu blir det nog inget med Mediamarkt för min del". Han hade självklart ingen aning om allt strul jag haft med väggfästet och beklagade såklart allt trassel. Jag tackade dock för mig och avslutade samtalet.


Och det var väl allt för nu. Jag ser fram emot mitt paket med stor förväntan. Vad skall det innehålla? En kanot, en pall risgrynsgröt, en hamster eller kanske ett bevis för att Einstein hade fel? Ja möjligheterna är stora! Jag vill bara få allt överstökat och lämna kapitlet: "Mediamarkt, en studie i frustration" bakom mig.
Den blev ett gnälligt inlägg det här men jag börjar faktiskt bli jävligt less!


Kommentarer
Postat av: Marie

Ah, vilket härligt avslut på denna dag att skratta åt ditt missöde. :)

2009-10-06 @ 23:27:50
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0