Sweet lemonade!

Idag har jag äntligen fått mitt efterlängtade väggfäste till TVn. Lite lustig historia faktiskt...
Eftersom Nattis fyller år på söndag så kommer det (som brukligt) hit folk och ska fika och kika på lägenheten. Jag var inte så pepp på att visa upp den röra vi haft här den senaste veckan så jag var aningen stressad att få hem fästet. Väntade till ca 14.30 utan att jag fått något avi på post eller sms så jag bestämde mig för att ringa och höra vart det tagit vägen. Ringde och fick prata med en tjej på kundservice som tyvärr inte visste nånting om det men skulle kolla upp det och ringa tillbaka, vilket hon självklart inte gjorde.


Alltså, vilket fantastiskt upplägg på en kundtjänst. Deras arbetsuppgifter består alltså i att:
1. Svara i telefonen. Inte särskilt bråttom har dom heller, det får gärna ta en kvart eller nånting så dom hinner sjugna upp och inte låta så nyvaken när dom väl tar samtalet.
2. Oavsett ärende svara "Nej det vet jag tyvärr inte men jag ska springa och prata med (valfri påhittad avdelning) så får dom ringa upp dig så snart som möjligt!".
3. Lägga på luren och somna om.
Det är ju ett perfekt extraknäck för en student eller liknande, man kan bara vidare koppla telefonen till sin mobil så kan man lura i kunderna skit var man än befinner sig, fabulöst!

Ja, iallafall...
Precis när jag lagt på för att hon på kundtjänsen skulle kunna prata med Bartemius Crouch på Avdelningen för internationellt magisamarbete vid trolldomsministeriet (eller vem/vad det nu var) så fick jag ett sms att mitt paket fanns att hämta. Lite pinsamt tyckte jag då att det vara att jag precis ringt och varit butter över min försvunna leverans. Jag hade dock ingen anledning att skämmas...
Hämtade paketet och, trot eller ej, där var ett TV-fäste! Självklart inte det TV-fäste vi kommit överens om att jag skulle få, men ett tv-fäste ändock. Jag hade ju från början köpt ett tiltbart fäste eftersom jag tyckte det kunde vara bra att kunan justera, vilket också han som fixade mitt nya hade noterat. Han frågade till och med ifall jag ville ha ett vanligt eller ett tiltbart. När jag fick reda på att det inte var någon prisskillnad för mig så svarade jag givetvis att jag ville ha det tiltbara. Det fick jag inte! Big f*ckin' surprise...

Nåja nu sitter det iallfall monterat och TV-rummet är städat igen. Blev riktigt bra faktiskt!
Nu återstår bara att packa ihop och skicka tillbaka det gamla fästet igen, inget som vet var man kan tag på sån't där mjältbrandspulver som var populärt i terroristkretsar för ett par år sedan?
Nä, nu ska vi inte vara såna! Eller jo förretsen...




Varit på ögonkoll hos Memira idag igen, allt såg bra ut. Skönt att höra (se). Tränat idag också, som alla andra vardagar, gick sjukt bra. Dom senaste veckorna har de flesta passen gått riktigt, riktigt bra! Kan ha en del att göra med att jag koncentrerat mig mer på det mentala biten nu, att fokusera och tänka positivt. Låter kanske tramsigt men med rätt inställning blir man så jävla mycket starkare.

Nattis fixade middag idag medan jag höll på och donade lite i vardagsrummet. Kycklingwok med cashewnötter och ris, galet gott! Efter middagen tog jag en dusch och nu sitter jag och är mitt allra slappaste jag iklädd shorts! Livet é gött! Nattis ser ut att ha det aningen tristare där hon sitter mitt emot mig och sliter med anmälningar till någon hundutställning i november. Det är i princip det enda hon har sysslat med på kvällarna hela veckan, men hon är så duktig! :-)


Nu ska jag sätta mig med plugget igen och försöka knäcka den där jävla ekvationen, ringde skolan och trodde att jag löst den tidigare idag men min käre klasskamrat Simon poängterade så vänligt att så var inte fallet. Suck...
Jaja, skam den som ger sig!


Vill ni höra en till bra låt som inte är i närheten av den jag länkade igår kan jag rekommendera denna: http://existenz.se/out.php?id=17275

OBS! Videon är aningen barnförbjuden. Text/video är väl inte min grej precis men låten är fenomenal. Jag förmodar dock att skaran som uppskattar den är rätt blygsam.


Kommentarer
Postat av: Erika

Tack Niclas ! Hemvägen 5 tror jag att adressen var, inte riktigt säkert, så blire renoverande, ska bli skit skoj ! Jag är hur peppad som helst !:D

2009-10-09 @ 12:06:04
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Erika

Och just det ! Grattis till paket som äntligen kom, läste om vilka bekymmer du haft med det hahah, och jag måste faktiskt erkänna att jag skrattade, men bara liiiite åt den energin du måste ha fått lägga ner !

2009-10-09 @ 12:07:53
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0