Kalasdag

Har det inte varit idag... Jorå, det har det!

Började med att svärsläkten (korrekt) var och hälsade på mellan typ 12 och 14. Efter det var det lugnt hela dagen så pass att vi hann stöka undan efter första påhälsningen och laga oss lite middag. Senare kom Edvin, Elin och Emil och strax därefter Jennie och Patrik sedan Hanna och till sist Ogan. När till sist bara Hanna och Ogan var kvar så dök helt plötsligt Johannes, Sofia, Olle och Malin upp på överraskningsbesök. Riktigt kul att så mycket folk var i farten faktiskt.
Nu har Nattis gått och lagt sig igen eftersom hon ska upp och praktisera i morgon. Själv blir jag väl uppe någon timme till om jag lyckas hitta något att sysselsätta mig med.

Mediamarkt ringde förresten mig häromdagen igen, som om inte jag hört nog från dom... Det var en kille som hade sett en lapp (ALLTSÅ, VAFAN?! SKICKAR DOM SERIÖST LAPPAR?!?!?!) om att jag inte fått mitt paket men jag upplyste honom om att jag fått mitt paket. Poängterade också att det givetvis inte var det paket vi kommit överens om. Han blev givetvis förbluffad över misstaget... Han frågade ifall jag ville att dom skulle skicka ett nytt men den här gången fick det vara nog. Nu sitter fästet där det sitter. Han svarade iallafall att om jag någon gång hade vägarna förbi så var det bara att ta med det så fick jag byta. Bra att veta ifall jag skulle känna för att borra nya hål i väggen för att få jävlas med ett nytt fäste.
Jag ska ringa i morgon igen och jämföra priserna få fästet jag först köpte och fästet jag har nu, visar det sig att jag betalat överpris för detta så blir det en arg lapp (eftersom det är via lappar dom kommunicerar), eller om jag går så långt att jag stjäl deras pennor och lamslår deras företag!

Ju mer vi umgås med alla från Hammarn desto mer sugen blir jag på att flytta tillbaka dit. Aldrig trodde jag att jag skulle säga det här men, det är roligare i Hammarn! Visst Östersund har mer möjligheter och har man intresset för att gå på krogen och träffa nya människor (som folk tydligen tror att man gör) så är väl Östersund bättre lämpad. Men när man, som jag, sitter på ålderns höst och hellre ägnar sina dagar åt en runda bridge i goda vänners lag så är Hammarstrand en bättre anpassad arena. Närå. Jag spelar inte bridge.
MEN! Om jag ska tillbaka till Hammarn igen ska jag ha ett hus! Jag har länge varit sugen på hus men nu när jag jävlats med att sätta upp TV och dra kablar, och samtidigt försöka att åsamka väggarna så lite skada som möjligt, i denna betongbunker så känner jag hur skönt det vore att ha ett hus. "Jaha, här vill ja ha kablar." TJOFF! Så river man väggen, sopar in kablarna bakom och smaskar upp en ny vägg. Lugge, jag har sett Room Service jag vet hur man gör, även om ett inredningsprogram med mig skulle ha titeln "Den galloperande snickaren - river igen!" eller något liknande.


Äh, vafan.
Tja!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Måste bara skriva en liten kommentar! :D Jag är här och tjyvläser lite titt som tätt, och du skriver så himla roligt och bra :D ville bara säga det! ^^

2009-10-12 @ 11:52:33
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0