Teknikens under!

Min dator är trasig. För typ 3 gången. Samma fel.
Processorn blir för varm så datorn stängs av. Tror att anledningen är att kylfläkten först blir full av damm så att tempen stiger, sen jag jag dammsuger ur den så knäcker jag lagret av kylpasta som ligger mellan fläkten och CPUn eftersom fläkten sitter så dåligt i moderkortet. Så för att fixa det så får jag lossa fläkten, dammsuga ur den noggrant, tvätta bort den gamla kylpastan, lägga på ny och sedan försöka få tillbaka fläkten.
Så funkar det ett par månader till...
Nej det blir nog en ny dator snart om ekonomin tillåter efter nästa utbetalning av studiemedel.
Kanske skulle köpa en på Mediamarkt! Skulle gissa att man får en skrivmaskin med en fasttejpad miniräknardisplay. Eller en spikpistol.

Var och tränade för någon timma sen så nu är jag nyduschad och sitter framför datorn ätandes makaroner och köttfärssås. Mums!

Börjar fundera och planera kommande Halloween nu också. Har aldrig varit på en maskerad så jag är sjukt sugen på att hitta på något roligt i år. Jag vet inte riktigt vad jag ska klä ut mig till men det finns ju en del att välja på så det lär väl lösa sig. Däremot har jag lite förslag på utklädnader till mina vänner:
Jesper - Stålmannen (den är given) eller fantomen kanske, det skulle vara sjukt roligt.
Olle - En glad människa, ingen skulle känna igen dig.
Robert - För din skull skriver jag inte det på internet...
Marie - En mumie, du har ju typ 1/10 av dräkten klar! (förlåt ^^)
Bäst jag slutar där, vore ju trist att inte ha någon alls att umgås med på Halloween. :-P

I morgon ska jag kanske följa med min kusin på armbrytarklubben, ska bli rätt kul att prova på faktiskt. Är så sjukt sugen på att ha någonting att träna för!

Om ni skulle få tråkigt så kan jag rekommendera ett roligt litet spel att underhålla er mer. Det är bara en level! :-) This is the ony level


Det får vara nog för nu. Kommer kanske på något mer senare.

Babai!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, kul Niclas.. KUL! :p

2009-10-14 @ 11:59:18
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0