Adventa på mig!

Snart har ännu ett år flugit förbi och det märks att tiden börjar bli less på att kalla sig 2009 för nu har den verkligen spurtat mot slutet! En klyscha gammal som gatan men, vart tog tiden vägen (det sade säkert den gamla gatan också)?!
I morgon har jag varit på Jämtkraft en hel månad och det känns som att det var i måndags jag fortfarande ringde runt och letade praktikplats.


Livet leker iallafall! Det är gött som fan!

Jag har nämligen till slut blivit av med min förkylning, till och med hostan är så gott som obefintlig. Därav kunde jag träna mitt första pass igår på vad som känns en evighet, och förhoppningsvis kan jag komma igång med träningen igen nu. Blir väl lite festande i jul/nyår så träningen blir kanske lite lidande där, men träningsåret 2010 ska definitivt börja bättre än det nuvarande då jag bröt handleden efter sisådär 13 timmar in på året.


Jag har äntligen lyckats få ihop ett band igen!! Känns så jävla bra, det är första gången som jag varit med i ett band där syftet är att försöka komma någonstans med musiken. Tidigare har det bara varit ett hopplock medlemmar inför en musiktävling eller någon liten spelning.
Vi har från och med i morgon dessutom en replokal att hålla till i, allt flyter på!


Måste förresten passa på att gnälla lite också. Jag beklagade ju mig tidigare över att CSN tydligen tyckte att jag inte behöver få någon utbetalning av studiemedel nu i December av någon outgrundlig anledning. Detta var fel.
Det dom däremot tycker är att om jag skickar in en ansökan om studiebidrag för en termin och sedan ändrar den så att den ska gälla för två terminer så ignorerar dom mitt önskemål och låtsas att jag får precis som jag vill.
Kontentan är alltså att jag inte får några pengar i December för att jag inte har sökt om dom...
Lustigt, inte sant?
Och jag vet inte om jag kanske nämnt det tidigare men det är ingen smidig process att söka om studiemedel för min utbildning efter som allt måste skickas via post fram och tillbaka. Medtag även i beräkningarna att det är ungeför 17000 blanketter som skall fyllas i och skickas i en slumpmässig ordning, och om jag någonstans skickar ett brev i fel ordning eller på fel klockslag så nollställs alla mina ansträngningar och jag måste skicka om alla brev, i en ny slumpmässig ordning.

Varför?
Det bara är så...


Men men, nu äre snart jul!

Kommentarer
Postat av: Kjell

Ja, dom ha då jäkligt knepig planering (?) på csn.. Minns det där jag å när ja skulle plugga till Uska, men jag hade turen att få utbildningen betald av arbetsgivaren (tro vi va sista gänget som utbildning betald) i stället så jag slapp bekosta något. Finns ju ingen som kan leva en dryg månad på någon enstaka tusenlapp, i alla fall inte om man ska betala egen hyra, mat osv.

Å all pappers byråkrati, lider med dej.



Men sköj att du fått ihop ett band, hoppas de gå bra.. å hoppas de bli ett mästarmöte på HAK snart igen he he

2009-12-15 @ 21:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0