Byråkrati 2

Jag har alltid trott att julmirakel bara inträffade i sagor men nu har det i sanning skett ett under!

Jag ringde till CSN för att prata med en av deras väggar (telefonist/vägg/gråsten/häftapparat, samma sak på CSN) om att min ansökan om studiemedel för vårterminen kommit bort.
Fick först prata med en äkta anställd som förklarade att eftersom jag först ansäkt för höstterminen och sedan skickat en ny för höst- och vårterminen så tog dom bort den sistnämnda, "men deeeeet har vi informerat dig om". Av någon outgrundlig anledning så kände jag mig inte informerad om saken, visst kan jag vara disträ men jag tror att jag skulle lägga märke till den subtila skillnaden mellan att ha en inkomst och att inte ha det. Iallafall så var det på det viset men jag skulle kunna få prata med en kollega. Ja tack!

Kopplades, antagligen tillbaka i kön, och efter en stund svarade en praktikant (gissningsvis) på andra sidan.
"Hej, mitt namn är Henrik vad kan jag hjälpa till med?"
Jag förklarade mitt läge och det som avslöjade att han var ny i branschen var att det fortfarande fanns en liten antydan till att hans förmåga att känna empati med andra människor inte var död än. Hoppets gnista tändes hos mig och han bad om att få kika på det där och se vad han hade befogenheter att göra så skulle han ringa upp mig igen.
Efter ca 10 minuter började jag tänka "Niclas, din idiot! Du är ju van sånt här. Du vet att han aldrig kommer ringa!", men tydligen hade inte Henrik samma Mediamarkt-inställning till livet som alla andra på CSN. Några minuter senare ringde han nämligen upp och sa att det inte var några problem, han ville bara att jag skulle hänga kvar till han gått igenom detaljerna och sett till att allt var fixat!

Efter ett par minuters mumlande för sig själv talade han upp och utbrast "Sådär, nu är det fixat. Du kommer få studiemedel för vårterminen också!"


Hallelujah!

Kommentarer
Postat av: Siken

Dom har säkert tagit in ICA-praktikanten.

2009-12-17 @ 12:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0