Första advent.

Det bör väl vara en bra dag att ta upp bloggandet igen va? Har blivit ännu en period av absens den senaste tiden, har så svårt för att hålla igång den här stackars bloggen.

En orsak till att det inte hänt så mycket här på slutet är att jag börjat min LIA (Läransd I Arbete) nu, eller som vanliga dödliga kallat det, praktik.  Jag har nu praktiserat två veckor i två veckor på Jämtkraft där jag strävar efter att kunna titulera mig som automationstekniker. Jag pysslar ute på deras fjärrvärmeanläggningar med att styra diverse prylar. Det går ungefär till så att jag drar kablar från det jag vill styra till ett skåp fullt med en massa märkliga elektriska mojänger som alla arbetar mot en såkallad PLC, det är en liten dator som man sedan programmerar för att dessa mojänger skall göra som man vill. Det är oftast saker som att öppna/stänga en ventil eller ändra hastigheten på en fläkt beroende på temperatur, tryck eller liknande.
Jag trivs jättebra och tycker än så länge att allting verkar jättespännande och roligt. Det skulle jag ju givetvis inte ha gjort eftersom ödet då måste jämna ut min lyckokvot med lite elände också, på grund av denna balans har jag härmed blivit tilldelad ett stycke förkylning som nu gör att jag inte kan gå på min praktik.
Det suger.

Förhoppningsvis är jag såpass kry att jag kan gå på onsdag igen men jag hyser inga större förhoppningar med tanke på att jag haft hosta i snart 5 veckor nu, jag min dåre trodde ju att den höll på att gå över men istället drabbades jag av snuva, ännu mer hosta och andra trevligheter som lock för ena örat och allmän seghet.
Men men, det är väl snart förbi det här också.

Var hemma i Hammarn i helgen och hjälpte pappa med att kapa lite ved, körde då motorsåg för första gången. Det var lite kul. Skönt att få arbeta lite fysiskt iallafall, blir mest stillsittande jobb på praktiken.

Tror jag låter bli att skriva något mer nu. Vill ju inte tömma huvudet på bloggmaterial på en gång. Kändes som att det här inlägget blev sjukt tråkigt men det ska väl förekomma sådana också. Beror kanske lite på sinnesstämningen som förkylningen för med sig.

Arrivederci!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0