Inspiration/utmaning

Brist på inspiration är nog något som drabbar alla lite titt som tätt. Just nu är jag nere i en inspirationssvacka rent generellt; bloggandet går tungt, dagarna fylls med allt för få aktiviteter och, sist men inte minst, så börjar maten kännas så enformigt tråkig! Idag blev det dock ändring på det! Med maten alltså...
Idag testade nämligen jag och Nattis en maträtt någon av oss testat förut: Baconlindad kycklingfilé fylld med vitlöksost, till det råstekte vi potatis och såsen till bestod av skyn från kycklingen + grädde och mera vitlöksost. OCH HIMMEL VAD GOTT DET BLEV!
I morgon tänker vi inte heller vara sämre, då ska vi testa ett recept med "vitlöksspäckad chiliglaserad kotlettrad". Låter inte det alldeles formidabelt gott?

Vad sägs om en utmaning!
Under nästa vecka då både jag och Nattis är hemma så får ni hitta/hitta på maträtter vi ska äta. Inom vissa rimliga gränser då givetvis, jag tänker inte åka till sibiren och plocka tallbarr för att kunna göra en gelé till mina gepardkotletter. Jag tänker heller inte göra en korvfärspaj med vaniljsalsa bara för att ni tycker att det verkar skoj.
Maträtterna behöver absolut inte vara avancerade och lyxiga, huvudsaken är att det inspirerar mig att testa nya saker.
Givetvis kommer jag att blogga om hur det går och för att göra det ännu lite roligare kommer jag att dokumentera tillredningen av maten med bilder och EVENTUELLT filmer. Sedan redogör jag pris, tidsåtgång och självklart vad jag tycker om rätten!
I den negativa anda som vintermörkret för med sig hyser jag inga större förhoppningar om att få förslag som täcker hela veckan och om det blir så att jag får hitta på min egna mat någon dag kommer den rätten då inte dokumenteras.

Kom igen nu! Något tips måste ni ju sitta på, jag kan slå vad om att åtminstone 70% av er äter varje dag! Kan det vara så att du har en specialkryddning på köttfärs? Gör din farmor kanske utsökta potatisbullar? Eller är det kanske så att du i fyllan och villan en gång läste fel på kryddburken och skapade ett ofrivilligt mästerverk?


Kör hårt!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Jag ska fundera lite så återkommer jag!! ^^

2009-10-24 @ 00:04:44
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Paulin

Jamen tackar så mycket! :) Nu har Anders fått samtal om en jobbintervju också så nu känns allt himla bra! :) Huset ska vi sälja, vi håller på att städa ur det för fullt nu. Jag och Anders tycker det är en för stor "risk" att köpa ut det och renovera det nu när det är så dåligt med jobb här :/ och brorsan har ju inget större intresse då han redan har ett hus. Så vi ser hellre att nån köper det och tar hand om det än att det ska stå och förfalla :)

2009-10-24 @ 13:50:34
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tycker ni kan göra smördegsinbakad fläskfile med potatisgratäng eller nåt sånt typ och så kan ni få bjuda mig också =)

2009-10-26 @ 00:33:54
URL: http://[email protected]
Postat av: Eruuka

Varsegod ! Nu vill ju jag tro att jag med min blogg alltid förgyller din dag ;D, jag har lyssnat på "Take on the world", mycket mycket bra låt det med, nu anser jag att United är en av de bästa låtar jag någonsin hört, men det ska bli mer Judas för Erika, det känner jag då verkligen !

2009-10-26 @ 15:20:08
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Kjell

Tycker att du ska göra en skaplig potatisgratäng faktiskt, med på tok för mycke grädde så de bli nå smak osv, sen är det upp till dej å exprimentera med vilka ostar du vill använda. Eller varför inte testa att göra nån ny sallad?

Dessutom ska du få en veckans benövning, den sk zercher böjen, en frontböj där du har tyngdpunkten placerad lägre iom att du håller stången i armvecken. power övning.

2009-10-26 @ 23:49:45
Postat av: Marie och Anna

Niclas.. Inte för att verka vresig, arg eller så, men FÖRHELVETE pojkfan, UPPDATERA!!

2009-10-29 @ 19:36:10
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0