Söndag kväll!

Nu är jag tillbaka i Östersund efter en helg i Hammarn. En alldeles förträfflig helg dessutom. Vi for upp till Johannes och Sofia på fredag kväll och kikade på "Fast and Furious" som är film nummer fyra i serien. Nu kanske ni tänker "Vafan det är ju första filmen!" men så är inte fallet, den första heter nämligen THE fast and THE furious. Stoooor skillnad! Nåväl, den var dålig. Sällskapet var trevligt dock så det kompenserades.

På lördagen blev det en helkväll på Gulldalen hos Micke och Marie. Vi blev först bjuden på jättegod mat och sedan satt vi och surrade och spelade monopol till sena natten. Det var sådär "äckligt parmysigt" som Marie så delikat uttryckte det. :-) Jag ser fram emot fler av dom kvällarna! Det bör väl även tilläggas att jag vann monopolet, STORT! Trots att jag inte spelat det på åtminstone tio år. Men det klart, det är svårt att överlista en sån lysande strateg, speciellt när jag besitter en närmast övernaturlig förmåga att kontrollera tärningarnas valörer. För er som inte förstog sarkasmen så hade jag bara en jävla tur helt enkelt. :-D
Jag är nog inte rätt person för sådana spel dock, fick nämligen så jävla dåligt samvete när någon blev bankrutt för att denne råkat hamna på en ruta med mitt hotell så att jag i det längsta försökte göra dealar för att täcka upp skulden, även om jag förlorade på det. Sen är det iofs jävligt tråkigt om man åker ut efter en timme och sen får sitta och titta på i resterande 138, eller vad det kan ta att fullfölja ett spel.
Kul var det iallafall!

Åkte in till stan tidigt idag för att hinna iväg på armbrytningen också. Fan vad dålig jag är på det! Jävligt skoj dock, och jag antar att det kommer släppa när man börjar få in tekniken lite bättre. Men det känns som att det kan bli en smärtsam väg innan man nått dit. Kunde knappt ta av mig jackan när jag kom hem efteråt. Det blev en lång varm dusch för att återhämta lederna.

Det verkar förresten som att det är klart med praktikplats för mig. Det mesta har löst sig på Jämtkraft nu och jag var där på studiebesök i två timmar i fredags. Verkar som att det kan vara ett riktigt roligt och intressant jobb. Kommer nog vara lååååååååååångt ifrån fullärd efter dom här 30 veckorna, om man ens någonsin kan bli det.
Automationstekniker är nog det jag kommer att kunna titulera mig som ifall jag skulle arbeta med detta iallafall. Framförallt inriktad på fjärrstyrning och övervakning av fjärrvärme då på Jämtkraft. SKOJ SKOJ SKOJ! :-D


En annan phett jävla sjukt kul grej är att jag planerar att börja spela gitarr igen!
Nickeshake och Siken är nämligen på väg att återuppstå från det, inte döda kanske, men lama (inte en sån som spottar, eller jo lite)! Han hade tidigare planer på att åka till Japan men eftersom jag i själva verket är en ond häxmästare såg jag till att hans planer gick i stöpet för min egna vinnings skull. Mer om min framgång och hans elände (Japanresan inte att spela) kan ni läsa på http://messatsu.blogg.se och då framförallt i inlägget som heter "En Studie i Monumentalt Misslyckande."
Bara så ni vet så är vi jävligt bra. Om det flyter på kommer det antagligen upp en hemsida med lite låtar på någon gång under det här seklet (det är sant vi har en 90 år lång tidsfrist).

Nu ska jag lägga mig och fundera på ordet tidsfrist. Finns det andra fristar också? Kan man ha mjölkfrist om det snart är slut på substansen i fråga? Och vad är då skillnaden på mjölkfrist och mjölkbrist, är frist ett förstadie till brist? Om ett träd har tappat sina grenar, och tycker att detta är mycket tråkigt, men snart kommer att kunna växa ut dom igen har då trädet en trist kvistbristfrist? Visst...


Jag säger som sist (rimmar på frist).

Hejdå! (sa nog inte det, kommer inte ihåg)


Kommentarer
Postat av: Marie

Ååååååh, det är en söndag. Dvs, INGA FILOSOFISKA (om det stavas så?) FRÅGOR!!!



Tack för en super kväll i lördags!

2009-10-18 @ 23:56:48
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0