Hårdrock - som fan!

Jorusåatteh... Igår körde vi vårat första rep med Iron Gain (projektnamn, so far). Och man måste väl säga att det gick över förväntan. Replokalen däremot är skitliten och vi delar den med ett annat band, den är gjord i betong och det är typ 4 meter till taket. Akustiken är fruktansvärd med andra ord...
Vi hade bestämt oss för att köra några covers till att börja med men alla hade inte haft möjlighet att träna in dom så vi körde en gammal låt som vi alla kunde sedan innan för att få upp stämningen. När vi lessnat på den låten bestämde vi oss för att prova att jobba med något eget så vi valde ut ett riff som Siken och Norden suttit och knåpat ihop och körde igång. Av en ren händelse hade jag tagit med mig lite krafs från min gamla dator till replokalen och där fanns bland annat en text som jag och Siken skrev för 3-4 år sedan till något annat projekt. Vi implementerade den texten på vårat riff och vips hade vi vår första låt! Inte illa för ett första rep va?
Jag är sjukt peppad på att fortsätta köra stenhårt med musiken nu och allt känns kungligt!

En annan sak jag är nöjd och belåten med är att jag idag börjat plugga lite teori igen, har inte läst någonting alls sen jag började med praktiken men kände att det var lika bra att försöka plugga lite paralellt för att bli klar lite snabbare.
Och pluggat är vad jag har gjort sedan jag kom hem till nu, och därför tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av en dusch, lite kvällsfika och en god natts sömn.

Så god natt på er!

(är lite ivrig att få komma härifrån så jag har säkert tusen skrivfel)

Kommentarer
Postat av: Kjell

Fan va skoj, hoppas man får höra snart då;)

2010-01-19 @ 23:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0