Long since when...

Vikten av att kunna matcha ord med varandra för att skapa estetiskt tilltalande meningar blir rätt påtaglig när man sitter och försöker skriva låttexter. Helst ska ju texterna vara grammatiskt korrekta och faktiskt betyda något, men i vissa fall är det inte helt nödvändigt. Därför använde jag mig av de första orden som tillsammans kom flygande genom mitt huvud när jag satte rubriken till dagens inlägg.

Efter ett par veckors uppehåll i musicerandet, på grund av batteristens absens, har vi äntligen kommit igång med repetitionerna igen. Och på samma sätt som replokalen är min arena där mitt musikaliska jag får utlopp för sina begär, får den här bloggen agera fristad för mina begär att uttrycka mina tankar i skrift.
Skönheten med att skriva istället för att verbalt exhibitionera sitt inre är att man i godan ro kan planera, redigera och, i det närmaste, komponera vad man vill ha sagt. Genom att noggrannt rannsaka huruvida det som hamnar på skärmen reflekterar det som rör sig i huvudet utvecklar man dels ett större vokabulär men samtidigt sätter man också en slags standard, ett signum, för hur min unika stil att skriva ser ut. Dessutom känner jag att en medvetenhet för hur jag på bästa sätt uttrycker mig för att förmedla nyansen i det jag vill få fram, samt att undvika misstolkningar växer sig starkare.

Även hjärnan måste få sig ett träningspass emellanåt och liksom kroppen har olika muskler som tränas på olika sätt måste hjärnan och utsättas för olika typer av stimuli för att tvingas till förbättring.


I övrigt har vi som sagt kommit igång med bandet igen och det är så grymt roligt, vi är alla inne på samma spår när det gäller både utveckling och musikstil.
Tränar för fullt nu för att ta mig neråt i viktklasserna. Jag ska nämligen iväg på armbrytar-SM i April och tänkte väl prova på att vara med lite själv också. Så det är strikt kost, mängder av träning och motion som gäller.
Praktiken flyter på som vanligt, har dock tagit mig lite sportlov nu den här veckan. Ska få vara barnvakt till minstingsystern i morgon också. Hon blir kvar till på torsdag då hon ska iväg med skolan på nånting här i stan. Myspys! :-)

Nu börjar ögonlocken blir för tunga så jag ger upp.
Ha det bra allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0